söndag 30 maj 2010

Målning

Mannen hade bestämmt att huset behöver målas och då är det bäst att få det gjort. Idag hade vi tur att sönerna var hemma och att de kunde hjälpa till med målningen och de har varit sååå duktiga. Det är roligt att måla när det går undan och resultatet syns.

Jag är ju lite mesig när det gäller att klättra, det suger i magen o fötterna lättar, uäk. Dag ett vågade jag mig upp att måla det vita runt fönstren, dag två upp runt farstukvisten och under takfoten där, dag tre upp under taket på långsidan, dag fyra upp på taket på farstukvisten och måla där, men sedan får andra ta vid.


2 kommentarer:

  1. Snyggt blir det, jag skulle behöva göra samma sak,usch. Jag har höjdskräck, jag med.Det är ett drygt jobb, ni är duktiga!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja jag säger bara en sak : det är skönt när det är färdigt.

    SvaraRadera