lördag 21 augusti 2010

Astrar


I fredags var det plockningsdag av mina astrar och andra blommor, nu denna vecka och nästa finns det som mest med blommor, trots att sommaren har varit torr och jag har vattnat en hel del har de ändå klarat sig bra och kvaliteten är god, men har de ändå fått nytt liv sedan det började regna. De har växt på höjden och blivit "grönare" på nåt sätt.

Här håller jag på och lagar buketter, det är det bästa med blom odlingen att bunta ihop fina buketter och kombinera olika färger och sorter tillsammans. Ibland uppskattas mina ansträngningar och ibland vill kunderna bara ha astrar i granna färger utan krusiduller, det gäller att ha något för alla smaker.
Så idag lördag har jag varit till torget med blommorna och träffat alla mina stammisar och andra lördags shoppare vilket jag också tycker att är väldigt roligt, folk blir glada av blommor och det smittar av sig :) det bara är så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar