fredag 20 maj 2011

Att virka är roligt

Det är alltid roligt att prova något nytt och på nätet hittade jag dethär mönstret som jag gillade och under våren har jag provat att virka Afrikanska blommor och mitt första alster som jag har lyckats avsluta blev en liten väska för mobilen och en liten plånbok tex. och den har redan funnit ett nytt hem. Min brorsdotter som fyllde femton år idag fick den, det är ännu oklart om vad hon tyckte. Kanske hon gillade sedeln som fanns inuti väskan mera, de är lite svårlästa tonåringarna. Roligt att virka är det ändå och jag planerar redan nästa projekt, en väska till mig. Det är bara den ultimata färgkombinationen som jag grunnar på.
Här hittade jag mönstret på nätet hos MIA>>

2 kommentarer:

  1. Mycket snygg, just nu är det min favvoblomma :)
    Och den är så rolig att virka.
    Lotta

    SvaraRadera